Zonnige salade

/
15 min
Salade

Zonnige salade

Zodra de dagen weer heerlijk lang zijn en de temperatuur weer hoger vind ik dat het nog meer tijd wordt voor salades. Een grote salade is snel gemaakt, zit vol gezonde groenten, vezels en vitaminen. Het vult goed, terwijl het wel licht verteerbaar is. Althans als de ingrediënten die je gebruikt dat ook zijn. Kies voor een dressing die je zelf maakt. Vaak is een beetje olijfolie, peper, zout en balsamico genoeg om je salade op smaak te krijgen.

Een salade is ook erg geschikt om allerlei restjes aan groente en rauwkost in te verwerken. Zo’n alles-wat-je-nog-in-huis-hebt salade is ook ideaal als lunchgerecht. En je verspilt zo de kleine beetjes overgebleven groente niet!

Wil je echt een perfecte salade maken? Volg dan de onderstaande 6 stappen. De salade op de foto bevat de ingrediënten die hiernaast staan aangegeven, maar je kunt natuurlijk variëren zoveel als je wilt.

Geniet van de langere dagen, van de zon, de buitenlucht en je zelfgemaakte salade! Maak je thuis een salade die wij ook absoluut moeten proberen? Laat het ons weten of tag Salvedo in je salade op instagram of facebook!

The following two tabs change content below.
Brenda Watchman

Brenda Watchman

voedingsdeskundige op FooDivas
Brenda Watchman is voedingsdeskundige bij FooDivas. Als gastblogger plaatst zij maandelijks een recept op ons blog.Vragen of suggesties? Laat een bericht achter.
Brenda Watchman

Laatste berichten van Brenda Watchman (toon alles)

Ingrediënten

2
  • veldsla
  • kidneybonen
  • paprika
  • tomaat
  • avocado
  • bosui
  • tonijn
  • chilipeper
  • olijfolie (dressing)
  • koriander (topping)

Bereidingswijze

15 min
  1. Kies een basis: gemengde sla, romaine sla, rauwe spinazie, veldsla, botersla, rucola, ijsbergsla of wat je lekker vindt.
  2. Kies een graan, zaad of peulvrucht: couscous, bulgur, zilvervliesrijst, linzen, kikkererwten, bonen (aduki, reuze, kidneybonen, etc.)
  3. Kies drie soorten groenten (rauw, gestoomd of gekookt), bijvoorbeeld: geroosterde pompoen, bietjes, bloemkool, zoete aardappel, paprika, venkel, tomaatjes, (zoetzure) komkommer, spirelli (dunne sliertjes groentespaghetti) van rettich/winterwortel/courgette, radijsjes, gestoomde broccoli/minimaiskolfjes/wortel.
  4. Kies een extraatje, altijd lekker om je salade extra te pimpen: avocado, gekookt eitje, kiemen naar keuze, bolletje hummus, feta, mozzarella, reepjes beef, stukjes gegrilde kip, falafel, gerookte zalm/makreel/tonijn.
  5. Kies een dressing: mix en match naar hartenlust bijvoorbeeld alleen balsamico of limoenrasp/sap/chilipeper/olijfolie, ras el hanout/tahin/olijfolie, sinaasappelsap/rasp/olijfolie/dille, komijn/kerrie/olijfolie/limoensap.
  6. Kies een topping: geroosterde pijnboompitjes/sesamzaad, gehakte hazelnoten, kiemen, granaatappelpitjes, verse kruiden, geroosterde kikkererwten, zaden en pitten, noten.
The following two tabs change content below.
Brenda Watchman

Brenda Watchman

voedingsdeskundige op FooDivas
Brenda Watchman is voedingsdeskundige bij FooDivas. Als gastblogger plaatst zij maandelijks een recept op ons blog.Vragen of suggesties? Laat een bericht achter.
Brenda Watchman

Laatste berichten van Brenda Watchman (toon alles)

LEES OOK DEZE ARTIKELEN

Plaats een reactie